0

Java Fx ile basit bir Pencere oluşturma

Bu yazımda javafx’de yeni bir pencere nasıl oluşturulur ona bakacağız. Yeni bir javafx projesi oluşturalım. Ben oracle’nin idesi olan netbeans’ı kullanıyorum. Öncelikle senaryomuzu söyleyelim. Şöyle olacak, bir main class’ımız var yani uygulamamızın başladığı sınıfımız. bir buton oluşturalım ve formumuza bir layout yerleştirelim çünkü butonu içine koyacağız. ve programımız start olduğunda ekranda bir buton gözüksün hatta bu butona bastığımızda “merhaba Dünya” denen klasik meşhur yazı çıksın. aslına bakarsanız zaten uygulamanızı oluşturursanız bunlar otomatik olarak gelir biz burada bunların ne olduklarından bahsetmiş olacagız.

public class Yazdoludurdenemeler extends Application { // sınıfımız bir uygulamadan extend ediliyor buna görede metodlar implemente edilecek
    
    @Override
    public void start(Stage primaryStage) {
        Button btn = new Button(); // yeni bir buton nesnesi  oluşturalım
        btn.setText("Tıkla");  // butonun text özelliğine bir text ataması yapalım
        
       // alttaki metodumuz bizim butonumuzun tıklanması durumunda tetiklenecek olan olay siz btn.setOn ... dedikten sonra o kendi kodu tamamlar
       btn.setOnAction(new EventHandler<ActionEvent>() {
            
            @Override
            public void handle(ActionEvent event) {
                System.out.println("Hello World!");
            }
        });
        // yine kendisinin içine konulan nesneleri tam ortasına yerleştirme özelliği olan bir layout ekledik
        StackPane root = new StackPane();
        root.getChildren().add(btn); // ve oluşturduğumuz butonumuz layoutun içine ekliyoruz. 
        
        Scene scene = new Scene(root, 300, 250); // sahnemizin boyutlarını belirtelim
        
        primaryStage.setTitle("Merhaba dünya Formu"); // Formumuzun başlğını atayalım
        primaryStage.setScene(scene); // sahnemizi formumuza ekleyilim
        primaryStage.show(); // ve artık ekranda gösterme zamanı
    }

    /**
     * @param args the command line arguments
     */
    public static void main(String[] args) {
        launch(args);  // Bu metod hangi class (sınıf) in içinde ise uygulamamız o class dan başlayacaktır.
    }

 

Şimdilik bu kadar ….

admin

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir